Людина, що знайома з теологічною термінологію, знає, що катехиза - це навчаня, яке побудовано у форматі питань та відповідей. Якщо ви тільки починаєте займатися інноваційним підприємництвом та хочете створити успішну стартап - компанію, то ця книга для вас. Тут ви знайдете більшість відповідей на питання, що зазвичай виникають під час роботи над інноваційним проєктом, та зрозумієте, чому маркетинг такий важливий для стартапу.
Про що ця книга.
Поняття «стартап» зараз у тренді. А ще порівняно недавно надії розбагатіти в нашій країні завдяки власному розуму, наполегливості та підприємливості були вельми примарними.
Ми живемо в часи креативної економки. Тепер мало створити просто новий продукт. Для того, щоб він був затребуваний, у ньому має бути чимала частка креативності. Для творчих людей відкрилися нові можливості розробляти нові інноваційні проекти і завдяки інтернету масштабувати їх на весь світ.
У словнику технологічних стартапів є термін «Євангеліст», який запровадив Гай Кавасакі у часи роботи в компанії Apple. Євангеліст - це особа, яка свідомо створює підтримку певної технології у галузі. Вислів «Головний євангеліст» вже давно увійшов до словника Кремнієвої долини. Справжній Євангеліст працює не за гроші, його мотивація - творити історію, а мета - змінити світ. Євангелізація створює людський зв’язок між споживачами та технологіями набагато ефективніше за звичайний контент-маркетинг, оскільки вона є персоналізованою, тобто ми знаємо, хто особисто просуває продукт, формує думку та, зрештою, впливає на рішення клієнтів.
Тому я і подумав, чому б не запровадити в стартапобудівництві термін «Катехиза». Той, хто знайомий з теологічною термінологію, знає, що катехиза - це навчаня, яке побудовано у вигляді питань - відповідей. У тих, хто починає свої перші кроки у інноваційному підприємництві, виникає багато питань. Сподіваюсь, що на більшу частину цих питань ви знайдете відповіді у цій книзі, яка є розширеним курсом лекцій, який я прочитав в університетах на cході України у 2021році.
Після цих лекцій слухачі часто просили вислати презентації з тезами. Тому я вирішив оформити свої лекції у вигляді невеличкої книжки для інноваційних підприємців-початківців. Коли я кажу «початківець», то маю на увазі не вік підприємця, а стаж заняття такою захопливою справою, як «стартапобудування». В Америці, наприклад, переважна частина інноваційних підприємців, які досягли успіху, мають вік понад 45 років, тож добру справу починати ніколи не пізно :)
Як користуватися цією книгою. Користуватися просто – відкриваєте, читаєте, робите висновки :) Якщо ви знайшли незнайоме слово, подивиться у додатку. Воно може бути у словничку. Якщо у вас виникне запитання, на яке ви не знайшли відповіді, то запишіть його на сторінці в кінці відповідного розділу. Згодом, коли ви прийдете в нашу стартап-школу Sikorsky Challenge і захопите з собою цю книжку зі своїми записами, ми з колегами відповімо на всі запитання, які у вас виникли. Зрештою, як казав шотландський письменник, історик і філософ Томас Карлейль: «Найкраще, що може зробити книжка для людини, - це змусити її діяти».
Іноді мене запитують, чи важко побудувати успішний інноваційний бізнес? Відверто скажу, це дещо провокативне запитання. Якщо скажу, що дуже складно, то це вас демотивує, а якщо скажу, що просто, то покривлю душею. А насправді успіх будь-якої справи залежить насамперед від тих, хто за неї береться і наскільки вони готові довести її до успішного завершення.
На мій погляд, найважче розбудувати стартап тим, хто до цього довго і можливо навіть успішно займався традиційним бізнесом. Таким треба буде ламати свої звичні підходи і стереотипи. З одного боку, будь-який досвід у комерційній діяльності корисний, і ті навички, які ви маєте, безумовно теж будуть корисними. Але, з іншого боку, робота в стартапі, тобто в інноваційному бізнесі, сильно відрізняється від роботи в традиційному бізнесі. Деякі прийоми, які добре себе зарекомендували в традиційному бізнесі, не працюють у стартапі, а іноді бувають шкідливими і навіть можуть призвести до краху компанії. Тому можна сказати, що для того, щоб успішно займатися інноваційним бізнесом, треба мати відповідний тип мислення. Я не психіатр, але сподіваюсь, що моя книжка допоможе вам трохи змінити свідомість і перевести спосіб мислення на нові рейки.
Для того, щоб стати справжнім інноваційним підприємцем, треба навчитися мислити по-іншому, зрозуміти, як ставитися до людей, як організовувати ділове спілкування та опанувати командну роботу.
Є ще одна особливість, про яку потрібно згадати. Це тип характеру людини, яка вирішила зайнятися інноваційним бізнесом. З моєї точки зору, це має бути авантюрний тип характеру зі схильністю до продуманого ризику. У такій справі як будівництво стартап-компанії людина, що не схильна ризикувати, може просто втратити свій шанс.
Авантюрні рішення у стартапі можуть привести як до успіху, так і до краху, але якщо ви вмієте прораховувати результат на кілька ходів уперед, як кажуть шахісти, ви ніколи не заженете себе в цугцванг. Тобто в таке становище, за якого будь-який наступний хід призводить тільки до погіршення ситуації і навіть до поразки.
Деякі слухачі моїх лекцій дорікали мені, що я демотивую підприємців-початківців. Це не так. Я просто намагаюся позбавити їх ілюзій і навчити підходити до питання будівництва стартапу не як до недільної розваги, а більш серйозно. З посмішкою, з оптимізмом, з величезним бажанням стати кращими, але серйозно. Можете вважати, що ця книжка про різницю між мріями і реальним успіхом.
Якщо у вас купа ідей і ви мрієте створити цікавий стартап та досягти успіху, не кажіть, що у вас на це немає часу, що вас гальмують домашні турботи та основна робота. Так, дійсно, розпочинаючи стартап, ви ризикуєте позбавити себе багато чого цікавого в своєму житті - інстаграм, ютуб та інші Інтернет-залипухи, зустрічі з друзями та настільні ігри, улюблені серіали та просто цікаве кіно, книжки і може, навіть, риболовля. Але все те, що ви робите щодня, і є ваше життя. Тому не треба себе обманювати. Якщо вашій мрії немає місця у вашому житті, значить у вас просто немає мрії.
Не мрійте, просто робіть!
Валерій Пичко
Ви можете придбати книгу або у книжковому магазині, або на нашому сайті. На сайті ви можете придбати книгу з підписом автора. Для цього вам треба оформити замовлення та вибрати адресу доставки.
- Автор Валерій Пичко
- Формат 152 х 216 мм
- Тип книги Паперова
- Тип обкладинки Тверда
- Ілюстрації Чорно-білі
- Папір Офсетний (Munken Cream)
- Видавництво «Журфонд» м. Дніпро
- ISBN 978-966-934-592-9
- Мова Українська
- Кількість сторінок 254
- Рік видання 2024
- Ціна 350грн